Connect with us

Noticies

El Gobiernu asturianu va siguir incentivando l’actividá económica de la castañal

Publicado

el

2016_09_30 presentacion guia castano 2La conseyera de Desenvolvimientu Rural y Recursos Naturales, María Jesús Álvarez, garantizó güei que’l Gobiernu del Principáu va siguir incentivando, como vien faciendo dende va años, l’actividá económica en redol a la castañal cola investigación y cola meyora de la sanidá de la especie, una de les más importantes d’Asturies y qu’ocupa 80.000 hectárees, un 17% de la superficie forestal de la rexón.

Álvarez realizó estes declaraciones mientres la presentación de la Guía de la castañal, la madera d’Asturies, ellaborada pola Asociación Asturiana d’Empresarios Forestales de la Madera y el Mueble y que foi presentada güei n’Uviéu. Mientres esti actu, la titular de Desenvolvimientu Rural esplicó que la conseyería esforciar dende va años, al traviés del Plan de la Castañal, n’ameyorar la sanidá de los llurdios forestales y esperimenta nos montes d’utilidá pública.

Tamién destacó la collaboración esistente ente’l Serviciu Rexonal d’Investigación y Desenvolvimientu Agroalimentario del Principáu d’Asturies.(Serida) y el Centru Tecnolóxico y Forestal de la Madera (Cetemas) nun importante grupu d’investigación que yá la pasada llexislatura presentó un plan de normalización de la madera de castañal por que pueda ser prescrita polos arquiteutos, una iniciativa que dexa “una utilidá más pa esti productu, como ye la construcción d’edificios”, señaló.

Na so opinión, la guía ellaborada por Asmadera ye “otru pasu más nel llabor de divulgación de la madera de la castañal n’Asturies, bien valorada pola so calidá, pola so calidez y porque dexa’l so usu tantu en construcción como n’ebanistería”. Sorrayó, amás, que dalgunes de les empreses de trasformación de la madera de castañal más importantes d’Europa son asturianes y allabó al sector profesional, “que supo sortear les dificultaes de la crisis y ponese al día pa competir nun contestu complicáu”. “Un sector que queremos que cunte colo meyor de la innovación y que s’aplique a l’actividá cotidiana de les empreses por que siga creando actividá económica”, apuntó.

Álvarez repitió’l compromisu del Gobiernu asturianu cola castañal: “Rescampla que les mases forestales riquen atención y na midida que los propietarios actúen sobre elles, ameyora la calidá de la madera, el so estáu sanitariu y el frutu”. Y precisó que cuando se fala del potencial forestal d’Asturies y, particularmente d’especies como la castañal, “hai qu’atribuyir responsabilidaes na so xusta midida”. Nesti sentíu, esplicó qu’una parte bien importante tien que ver cola iniciativa privada, “a la que puede acompañar l’Alministración, pero nunca suplantar”.

La mayor parte de los castañeos n’Asturies tán en manos privaes y allúguense nel Valle del Nalón, los conceyos de L.lena y Ayer, norte de Tinéu, sur de Valdés y Cangas. Los grandes llurdios de castañales públiques tán nos conceyos de Casu y Sobrescobiu. Amás de la investigación aplicada que promueve la conseyería, Álvarez aseguró qu’anguaño se ta investigando’l chancro. “Tamos desenvolviendo un proyectu de silvicultura nos montes de Parque Natural de Redes p’ameyorar la situación sanitaria de les mases forestales no que tien que ver con esta enfermedá, amás d’investigar otres plagues qu’amenacien a la castañal en busca de fórmules p’atayales, adelantranos y caltener les mases forestales por que nun amenorgue la so capacidá granible”, añedió.

A xuiciu de la titular de Desenvolvimientu Rural, si’l sector y l’Alministración siguen trabayando en proyectos serios, innovadores y aplicando la investigación y la conocencia “na dirección de dar valor a les producciones locales, vamos tar contribuyendo al desenvolvimientu rural y vamos poder competir nun mercáu global, difícil y esixente”.

 

Advertisement

LO MÁS VISTO !!