Dolores Carcedo apela a la necesidá d’un alcuerdu que dexe qu’Asturies cunte con presupuestu en 2016

euros

eurosLa conseyera de Facienda y Sector Públicu, Dolores Carcedo, manifestó güei na Xunta Xeneral, mientres la comparecencia pa esponer les llínees de la so conseyería pa la próxima llexislatura, la necesidá d’algamar un alcuerdu en redol a dos grandes puntos que, dada la so relevancia, van precisar d’un consensu políticu. Tratar de los próximos presupuestos y de la reforma del modelu de financiamientu autonómicu.

Carcedo amosó la so voluntá de buscar l’alcuerdu que dexe qu’Asturies cunte con presupuestos en 2016. “Saben el convencimientu cola que defendo la importancia de disponer d’un presupuestu”, dixo. Al pie de esta premisa, la conseyería tamién se marcó l’oxetivu d’ellaborar a lo llargo de la llexislatura una nueva Llei de Xestión Económica, Financiera y Presupuestaria que dexe a la comunidá autónoma cuntar con una normativa actualizada y acorde a les necesidaes reales del Principáu.

L’otru gran puntu onde la titular de Facienda reclamó la necesidá d’un alcuerdu ye la reforma del modelu de financiamientu autonómicu. “Toles fuerces polítiques tendríamos de defender a una los intereses d’Asturies. Porque xugamos enforma, tenemos de dalo tou”, aseguró.

La conseyera hai enfatizado la necesidá de que’l nuevu modelu traiga consigo la reconocencia de les particularidaes d’Asturies: los costos fixos, la dispersión o l’avieyamientu de la población. Trátase, rellató Carcedo, de que’l sistema garantice’l principiu de equidad y dea estabilidá a los ingresos, evitando la competencia tributaria ente territorios. Pa cuntar colos fayadizos ingresos, precisó que va ser imprescindible revisar el sistema fiscal y los tributos vencíos.

Función pública

Dolores Carcedo espunxo mientres la so intervención la intención de proponer un escenariu-marco de llexislatura en materia de función pública. Tratar de diseñar una fueya de ruta a la que s’atengan toles partes arreyaes -Alministración, sindicatos y emplegaos públicos- pa repensar l’alministración pública, la organización del trabayu, la meyora de los servicios, la recuperación de derechos, la meyora de les condiciones de trabayu o’l compromisu escontra una mayor tresparencia. “Tou ello va redundar na meyor prestación d’unos servicios públicos calidable que ye l’oxetivu final que toi convencida que toos pretendemos”, indicó la responsable de Facienda.

Xuntu al escenariu-marco, la conseyera plantegó qu’el so departamentu nun arrenuncia a la ellaboración d’una Llei Autonómica d’Empléu Públicu que regule’l réxime xurídicu de el trabayadores públicos. Los primeros pasos de cara a plantegar l’escenariu-marco van dase la próxima selmana cuando s’axunten los integrantes de la Mesa Xeneral de Negociación de l’Alministración del Principáu. Carcedo repitió que ye voluntá del Gobiernu que los emplegaos públicos recuperen los sos derechos perdíos. Asina, van abrise los calces de negociación con propuestes como la devolución de la paga extra suprimida de 2012, nun calendariu que se va aldericar na Mesa Xeneral.

Tamién adelantró, en materia de función pública, que los planes de la conseyería pasen por convocar una ufierta pública d’empléu pa l’Alministración del Principáu’l próximu añu col máximu de places que dexe la formativa estatal, y qu’algamaría, según les estimaciones remanaes, les 128 places.

Racionalización del gastu

La racionalización del gastu dientro de l’alministración va siguir siendo unu de los grandes oxetivos de la conseyería. La conseyera indicó que yá se dieron los primeros pasos col decretu aprobáu va unos meses y que regula nuna única norma la contratación centralizada, el rexistru de contratos y el de documentación alministrativa de licitadores.

Llei de Réxime Local del Principáu

La conseyera de Facienda recordó que nos últimos años produciéronse cambeos lexislativos importantes qu’afectaron a l’alministración local, especialmente no que tien que ver coles sos competencies y modelu de cooperación. Estos nuevos escenarios faen necesariu qu’Asturies cunte cola so propia Llei de Réxime Local, na que s’afite un nuevu modelu de cooperación institucional a partir de la clarificación de les competencies propies y delegaos que tienen d’asumir cada alministración. “Tien De dexar qu’haya economíes d’escala, que s’amenorguen los costos de los servicios y que se favoreza’l desenvolvimientu local”, afirmó.