Los xulgaos asturianos funcionen yá con normalidá tres el resolvimientu de los problemes informáticos producíos pola actualización del programa Lexnet, utilizáu polos diversu órganos y profesionales de l’alministración xudicial para comunicase. Sacantes contaes esceiciones, l’actividá nos tribunales desenvolver ensin dificultaes.
El Principáu llogró correxir los erros del programa informáticu cola instalación de la versión Java 1.7. L’encamientu llegó na tarde d’ayeri, en realizando’l ministeriu les comprobaciones oportunes, y los técnicos de l’Alministración autonómica trabayaron ininterrumpidamente hasta la nueche pa verificar que la ferramienta Lexnet respondía, pa lo que permanecieron en continuu contactu colos xulgaos de guardia.
El ministeriu realizó’l reaxuste nel sistema de comunicación xudicial el pasáu xueves ensin avisu previu sobre los requerimientos informáticos qu’esixía’l procesu. Estes actualizaciones repitir dacuando ensin incidencies. Sicasí, un día dempués de l’adaptación producieron problemes xeneralizaos nos xulgaos que se comunicaron darréu al Gobiernu central, que nun primer momentu achacó esti fechu a la lentitú de descarga de la nueva versión de l’aplicación.
Ante la persistencia del problema, la Dirección Xeneral de Xusticia volvió ponese’l llunes en contactu col ministeriu, que reconoció que les incidencies yeren comunes a toa España. Esa mesma tarde, el Gobiernu asturianu propunxo a l’Alministración central la instalación de la versión 1.7 de Java como posible solución, que’l Ministeriu de Xusticia nun encamentó hasta les 15:00 hores d’ayeri. En dar en dicha actualización, pela nueche quedaron solucionaos los fallos de funcionamientu nos mesmos equipos y col mesmu sistema operativu.
L’espediente xudicial electrónicu
El Gobiernu autonómicu empecipió en marzu’l procesu de migración al sistema operativu Windows 7 ó 10 en el ordenadores de los órganos xudiciales como condición previa pa la implantación de la xusticia dixital n’Asturies. Estos trabayos, que son la culminación del procesu empecipiáu en 2015 pa la implantación del espediente electrónicu, escurren con independencia del sistema de comunicación Lexnet qu’opera nel Principáu dende 2010, cuando se suscribió un conveniu pol que se dexaben a la comunidá autónoma los derechos d’usu d’esti sistema de telecomunicaciones.
Al empecipiar la pasada llexislatura, Lexnet yera operativu solu en 62 sedes xudiciales. El Gobiernu d’Asturies remató la so implantación nos 109 órganos del Principáu. Amás, dende’l 1 de xineru de 2016 el conxuntu de profesionales xudiciales utilizar nes sos comunicaciones y na presentación d’escritos.
Pela so parte, les actuaciones realizaes dende va trés años pa la implantación del espediente xudicial electrónicu suman 1.072.400 euros: 78.047 apurríos pola Conseyería de Presidencia y Participación Ciudadana; 497.733 pola Dirección Xeneral de Tecnoloxíes de la Información y la Comunicación (DGTIC) y 495.499 procedentes del Gobiernu d’España.
Estes inversiones dexaron adquirir 1.438 monitores pa completar la dotación d’una segunda pantalla a tol personal; 33 equipos de videoconferencia; escáneres; 185 ordenadores personales pa la renovación de los equipos, 48 d’ellos pa tolos fiscales; la sustitución de 90 imprentadores; la compra de trés proyeutores cola so correspondiente pantalla; l’alquisición de nuevos servidores y llicencies software; y l’alquisición de 123 tablets por que los órganos xudiciales y los fiscales dispongan d’esta ferramienta nes sales de vistes o otres funciones que faciliten el so llabor xudicial.
L’esfuerzu inversor del Gobiernu va caltenese anguaño a pesar de la situación de prórroga presupuestaria con, ente otres acciones, la inversión de 1.806.100 euros pa dar continuidá al procesu de modernización tecnolóxica por aciu la instalación d’un nuevu sistema de grabación de vistes xudiciales y l’alquisición de nueves llicencies y actualización de sistemes operativos.
La digitalización del sistema xudicial nel Principáu llevóse a cabu cumpliendo tolos prerrequisitos técnicos que’l ministeriu esixó. La migración al nuevu sistema operativu constitúi precisamente la última fase de les actuaciones.
A pesar de que’l Conseyu de Gobiernu autorizó en payares la firma del conveniu col Executivu central pa la tresferencia de soluciones tecnolóxiques y el so posterior cambéu en febreru de 2018, entá nun se pudo dar en la so firma per parte del ministeriu. A xuiciu de la directora de Xusticia, Encarnación Vicente, esta falta de corresponsabilidad demuéstrase tamién na falta de respuesta a los repitíos pidimientos plantegaos pa establecer un calendariu conxuntu d’implantación.