El Pernomáu Colexu de Xeólogos (ICOG) denunció les restricciones a la competencia nes ufiertes d’empléu públicu, al envalorar que nes convocatories de Relaciones de Puestu de Trabayu (RPT) de les Alministraciones Públiques «non siempres se tienen en cuenta les atribuciones profesionales llegales, nin les competencies derivaes de los planes d’estudios de les titulaciones».
En concretu, el presidente del Colexu de Xeólogos, Luis Suárez, denunció’l «ciertu enclín nesti país a sesgar les bases de les convocatories» de places escontra determinaes titulaciones. Ante esta situación, el colexu profesional interpunxo cuatro recurso alministrativos esti mes de noviembre ante’l Principáu d’Asturies, el Consell Insular de Mallorca y los Conceyos de Zaragoza y Calviá (Mallorca), por discriminar a los xeólogos nes convocatories de places medioambientales.
Amás, llamentó en declaraciones a Europa Press qu’esto se produz «con demasiao avezamientu» escontra dellos oficios como la de xeólogu, nes bases de les convocatories d’ufiertes d’empléu públicu.
El representante de los xeólogos precisó que nes bases de les Relaciones de Puestos de Trabayu (RPT) de les alministraciones públiques, non siempres se tienen en cuenta les atribuciones profesionales establecíes na lexislación vixente, derivaes del artículu 36 de la Constitución española, nin les competencies derivaes de los planes d’estudios de les titulaciones, establecíes por orde ministerial.
Pa Suárez, esto va «en contra de la lexislación vixente» qu’establez que les competencies profesionales tán tipificadas nos planes d’estudios de cada títulu universitariu, o establecíes nes atribuciones profesionales, recoyíes nos Estatutos de los colexos profesionales o na lexislación sectorial, como la Llei de Mines.
El Colexu rique a les alministraciones públiques por que les Relaciones de Puestos de Trabayu (RPT) realizar con criterios non restrictivos, en relación a los titulaos y darréu el concursu d’oposición escueya al profesional más competente.
Nesti sentíu, los xeólogos entienden que ye «bien complexu» analizar tolos planes d’estudios y la lexislación d’atribuciones profesionales, cuando se realicen les convocatories pal accesu al sector públicu, polo que sería más operativu que se realicen convocatories abiertes a graduaos, llicenciaos ya inxenieros.
«Esiximos que s’aplique’l principiu constitucional del méritu nel accesu a función pública y que’l criteriu de selección, nun sía por títulu profesional puramente, sinón preferentemente por capacidá profesional», esplicó.
Sobre’l casu d’Asturies, los xeólogos denuncien que’l Consorciu pal suministru d’agües y saneamientu del Principáu d’Asturies (CADASA) convocó una plaza de Xerente pa «la Llicenciatura o grau universitariu n’inxeniería, física, químiques, biolóxiques o ciencies ambientales», polo que s’esclúi na convocatoria a los Graduaos y Llicenciaos en Xeoloxía».
«Dase la paradoxa de que pueden allegar, por casu, un inxenieru aeronáuticu, pero non un xeólogu que debió superar 75 creitos n’asignatures, rellacionaos cola xestión d’agües», conclúi’l colexu.