Les urxencies infantiles por crisis d’asma multiplicáronse estos últimos díes, por cuenta de los altos niveles de polución que se rexistraron y les infecciones de les víes respiratories frecuentes d’esta dómina, según alvirtió la Sociedá Española d’Inmunoloxía Clínica, Alergología y Asma Pediátrico (SEICAP).
«Nes últimes selmanes triplicáronse’l númberu d’atenciones n’urxencies, la mayoría d’elles venceyaes a broncoespasmos por infección de les víes respiratories pol virus respiratoriu sincitial (VRS), conocíu como virus de la bronquiolitis», esplicó la integrante del grupu de trabayu d’Alerxa Respiratorio y Asma de la SEICAP y responsable de la Unidá de Neumologíaa y Alerxa Infantil del Hospital Quirón San José, la doctora Cristina Ortega.
Un 10 per cientu de los neños españoles tien asma, la enfermedá crónica de mayor relevancia na edá pediátrica, qu’empiora cola contaminación. «Los neños asmáticos tienen los bronquios engafar y estrechar lo qu’enzanca la so respiración. Dellos axentes esternos como la contaminación, l’aire frío y el fríu seco faen que reaccionen de manera esaxerada. Los síntomes propios de la so enfermedá, como la tos, les sibilancias (pitos) o la sensación d’afuego, agrávense y pueden provocar una crisis fuerte», comentó la vicepresidenta de SEICAP, la doctora Elena Alonso.
El cambéu d’estación tamién afecta a les afecciones respiratories, como esplicó la doctora Alonso, una y bones «el final de la seronda y l’entamu del iviernu ye la dómina del añu na que reparamos una mayor incidencia d’infecciones de les víes respiratories una y bones les baxes temperatures propies d’esta estación favorecen la proliferación de virus como’l del gripe, el adenovirus o’l VRS».
El NON2, como l’óxidu d’azufre (SO2), afecta a les víes respiratories y agrava los síntomes d’aquellos pacientes que sufren infecciones nes víes respiratories. «En concretu, el dióxidu de nitróxenu puede inducir cambeos nel bronquiu terminal, provocando la inflamación de la vía aérea y favoreciendo la broncoconstricción», esplicó la doctora Ortega.
Les ciudaes que rexistraron mayores índices de contaminación mientres los últimos díes, por cuenta de la concentración de dióxidu de nitróxenu (NON2), fueron Madrid, Valladolid y Uviéu. En Madrid en concretu, superóse los 250 microgramos per metro cúbicu mientres dellos díes consecutivos, lo qu’aumentó les visites a urxencies.
Un estudiu británicu publicáu nel últimu númberu de la revista ‘PLoS One’ afirmó que la esposición a la contaminación del tráficu puede causar un pequenu amenorgamientu global de la función pulmonar y aumentar la prevalencia de neños con amenorgamientos clínicamente relevantes na función pulmonar. Otru trabayu, publicáu en septiembre en Central European Journal of Public Health aseguró que la calidá del aire rellacionar de forma directa cola prevalencia de l’asma.
Dende la SEICAP encamiéntase evitar na midida de lo posible permanecer mientres enforma tiempu nes zones más contaminaes, nun practicar deporte al campu, utilizar el tresporte públicu, nun esponese al fumu del tabacu, evitar los ambientes cargaos, ventilar bien les cases, y aumentar l’atención de los neños con asma. Amás «ye fundamental que se cumplan les normatives que marca la llei y regular el tráficu como se fai n’otres ciudaes europees», concluyó la doctora Alonso.