La Xunta aprueba por unanimidá les demandes d’IX p’ameyorar la calidá del aire

palamentoTolos grupos parlamentarios aprobaron esta mañana la moción d’IX p’ameyorar la calidá del aire na zona central d’Asturies, qu’inclúi establecer un protocolu d’alerta temprano cuando se produzan situaciones d’alarma o molición, la revisión del cumplimientu de les Autorizaciones Ambientales Integrales y faer públiques les inspecciones a les empreses, les sos resultancies y los espedientes a que dieren llugar.

IX llogró la unanimidá na demanda al Gobiernu del Principáu ante estos trés puntos que pretenden ameyorar un Plan que llega tarde, a xuiciu d’Emilia Vázquez la diputada encargada de defender la moción, y ye productu del imperativu de la Unión Europea so pena de ser sancionaos.

El primer puntu, escuerre una meyora de la información que reciben los ciudadanos sobre la calidá del aire estableciendo un protocolu específicu con especial mención nos casos nos que se provoquen alarma y esmolición, sobremanera nos casos d’incumplimientos detectaos de les partícules PM10, que tienen enormes perxuicios a la salú de la población, alvirtió la diputada. L’oxetivu ye apurrir “información rápida y suficiente” a los vecinos de les zones afectaes y anque l’actual plan contien delles midíes p’apurrir información nun se tán cumpliendo.

El segundu puntu, fai referencia a la revisión de les Autorizaciones Ambientales Integraes, compruébese la so idoneidad, endurézanse si ye necesariu y xixílese que se cumplan. Emilia Vázquez dexó claro qu’IX nun tien nada contra la industria, ye más aportuna en que’l futuru d’Asturies ta nun plan de reindustrialización, pero esto significa que la industria cumpla la llei, cuidao que “ye lo mínimo esixente”, alvirtió la diputada.

A lo último, IX y el restu de partíos demanda que la resultancia de les inspecciones qu’inclúi’l plan calidable del aire sían públiques incluyendo siquier les sos destinatarios, les sos resultancies y, nel so casu, los espedientes subsiguientes a que dieren llugar. Nesti sentíu, Vázquez alvirtió la sorpresa poles palabres de la Conseyera de que de bones a primeres non se puede cerrar empreses o faeles absolutamente invidables”. “Ye bien duru pa los ciudadanos que para nun cerrar nenguna empresa éstes faigan lo que-yos dea la gana”, concluyó Vázquez.