La Conseyería d’Infraestructures, Ordenación del Territoriu y Mediu Ambiente empecipió esta selmana les obres de saneamientu y de la estación depuradora d’agües residuales (EDAR) de Villabona, en Llanera, una vegada tramitaes les espropiaciones pa disponer de los terrenes necesarios.
Los trabayos contrataron el pasáu 31 de xunetu por un importe de 3.715.874 euros y un plazu d’execución de 28 meses.
L’actuación inclúi una rede de colectores de casi 6 kilómetros de llargor, que va conducir los arramaos de Veyo, Villabona y La Vega a la EDAR pal so correctu tratamientu. La instalación va beneficiar de forma directa a unos 1.500 habitantes y, indirectamente, a tol conceyu de Llanera, gracies a la meyora que supon pal mediu rural el fayadizu procesamientu de les agües residuales.
La rede va tar formada por un colector interceptor y dellos colectores, concretamente los de Veyo y Cases de La Mina, y el que va conectar La Esviadura con Alvares, que va tener un llargor de 5.895 metros. Tamién va cuntar con cuatro aliviadero pal control de les agües d’agua. Pela so parte, la estación depuradora va tar compuesta por un forgue gruesu; un bombéu; un pretratamiento onde se van esaniciar arenes, grases y esplumes; aireación enllargada, y una filtración por membranes.