El conseyeru de Sanidá visita en Xixón la puesta en marcha de nueves tecnoloxíes n’atención primaria

2014_07_17 Visita consejero centro de salud La Calzada 2El conseyeru de Sanidá, Faustino Blanco, visitó güei los centros de salú de La Calzada, El Cotu y El Llanu, en Xixón, onde se tán desenvolviendo proyectos venceyaos al usu de les nueves tecnoloxíes que’l Principáu pretende reforzar pola so capacidá p’aumentar el resolvimientu de l’atención primaria, encurtiar esperes y evitar derivaciones innecesaries al especialista.

En sentíu, Faustino Blanco esplicó que’l centru de salú de La Calzada ye pioneru na puesta en marcha na área sanitaria V, con cabecera en Xixón, de dos proyectos pa realizar ecografíes y peneraos de retinopatía en población con diabetes.

Asina, tantu los médicos de familia como’l personal d’enfermería d’atención primaria que participen nesti programa recibieron un cursu de formación impartíu por especialistes del serviciu d’Oftalmoloxía del Hospital de Jove pa llevar a cabu peneraos de retinopatía. Les retinografías realizar nel centru de salú, onde son evaluaes pol médicu de familia. Una vegada analizaes, y acordies con los afayos atopaos, el facultativu decide si’l paciente precisa ser vistu pol oftalmólogu, y nesi casu puede optase por unviar al especialista solo la imaxe llograda, por qu’emita el so diagnósticu.

El sistema presenta ventayes pal paciente, que puede aportar a una prueba diagnóstica ensin apenes retrasa y ensin necesidá de movese al hospital. D’esta miente, tamién se racionalicen les derivaciones a la rede d’atención especializada. Amás, pal médicu de primaria la capacidá de realizar retinografías ameyora’l nivel de cuidos, dexa una visión más global de la patoloxía y facilita el diagnósticu de posibles entueyos en fases precoces de la enfermedá, ameyorando la coordinación col serviciu d’Oftalmoloxía de referencia.

Acordies con la última evaluación realizada nel centru de salú de La Calzada, ente xunetu de 2011 y avientu de 2012 revisáronse 474 pacientes, lo que supon aprosimao’l 25% de les persones con diabetes que son atendíes nesti centru sanitariu. Nel añu 2012 derivar a la consulta d’oftalmoloxía 24 pacientes (una de cada diez revisiones), 11 por retinopatía diabética y 13 por otros afayos. Esti procesu favoreció un aforru de 56.684 euros nos primeres 18 meses del programa, según les estimaciones económiques realizaes.

Ecografíes

El segundu proyectu, empecipiáu anguaño en La Calzada, foi la formación de facultativos por que puedan realizar ecografíes qu’ayuden al diagnósticu de delles patoloxíes. L’apueste por esta tecnoloxía nos centros de salú dexa menguar la incertidume del profesional, detectar enfermedaes lo antes posible, evitar pruebes innecesaries y realizar les derivaciones con mayores criterios calidable.

La meyora de la capacidá de resolvimientu de l’atención primaria y el trabayu en rede pa encurtiar los tiempos d’espera pal diagnósticu y el tratamientu, según el desenvolvimientu de los cuidos d’enfermería pa ufiertar una atención integral son dalgunos de los oxetivos que se marcó la Conseyería de Sanidá hasta’l final de la llexislatura, col propósitu de siguir ameyorando un serviciu sanitariu sostenible y calidable.

El Plan d’Acción d’Atención Primaria escuerre favorecer la coordinación y la comunicación col ámbitu hospitalariu y enllantar l’usu de tecnoloxíes qu’impulsen el so desenvolvimientu. Pa ello, financióse la compra de tecnoloxía pa poner en marcha nel Serviciu de Salú los programes de retinografía dixital, teledermatología, pruebes diagnósticas de refugue por imaxe y espirometrías. Na área de Xixón adquiriéronse dos ecógrafos portátiles y cinco cámares de teledermatología, coles sos consiguientes llicencies.