El cambéu de la llei y el reglamentu del salariu social van dexar entainar el procedimientu de concesión d’esta prestación

2014_10_20 Reunion Consejo Asesor Bienestar SocialLa conseyera de Bienestar Social y Vivienda, Esther Díaz, informó güei al Conseyu Asesor de Bienestar Social sobre les propuestes de cambéu de la llei y el reglamentu del salariu social nes qu’el so departamentu trabaya dende va meses pa entainar y encurtiar la tramitación d’esta prestación.

A xuiciu de Díaz, los cambeos son necesarios pa dar una respuesta eficaz a la continua medría de les solicitúes, que ronda’l 10% añal. Amás, a lo llargo d’anguaño recibiéronse, por permediu, 425 solicitúes cada mes.

Los cambeos normativos qu’impulsa Bienestar Social sumir a otres midíes adoptaes primeramente en relación cola medría de la plantiya, la implantación de la nueva aplicación informática y les meyores na organización del trabayu.

El cambéu de la Llei del Salariu Social Básicu va suponer la simplificación de los trámites y los requisitos previstos na norma pa otorgar la prestación. Podrá optase pola tramitación escepcional cuando se dean una serie de circunstancies, como son que’l plazu mediu de tramitación entepase’l doble del legalmente establecíu y que la llista d’espera supere les 1.300 solicitúes mientres tres meses consecutivos. D’esta miente, preténdese que nel futuru nun se vuelva producir una situación d’atascu como l’actual.

La conseyera esplicó que con esti trámite d’urxencia concederá la prestación a los solicitantes por aciu un resolvimientu provisional, nun plazu de dos meses dende la presentación de los documentos y acreditaciones mínimes pa ser perceptor.

Darréu va dictase el resolvimientu definitivu nel plazu máximu de doce meses, tiempu mientres el que se va analizar tola documentación presentada y va solicitase la información necesaria pa completar l’espediente. Va Ser nesi momentu cuando, si procede, abónense los atrasos correspondientes o, en casu de que nun se xustificó correchamente’l complimiento de los requisitos, el beneficiariu tenga que devolver les cantidaes abonaes.

La tramitación escepcional tendrá de ser autorizada pol Conseyu de Gobiernu y va tener una duración de doce meses, prorrogable por otros tantos más. Esta llimitación temporal establezse namá pal trámite d’urxencia y en nengún casu va afectar a la duración de la prestación del salariu social, que va siguir siendo indefinida como contempla la llei.

Per otra parte, tamién se va modificar el Decretu 29/2011, pol que s’aprueba’l Reglamentu Xeneral del Salariu Social Básicu, con un doble oxetivu: afaer los plazos pa entainar el procedimientu y evitar situaciones que van contra l’espíritu de la llei. Nesti sentíu, esaníciense les deducciones nel conxuntu d’ingresos (multes, sanciones y embargos), corríxense les desigualdaes de tratu nel cómputu actual del conxuntu de pensiones, sobremanera les non contributives, y refuérzase el papel de los programes personalizaos d’incorporación social (PEPI’s). Estos programes van sirvir, al empar, como control y derechu de el perceptores, y el so siguimientu va realizar en coordinación con el trabayadores sociales de los conceyos.