Asturies invierte na prevención de quemes forestales

La Conseyería de Desenvolvimientu Rural y Recursos Naturales destina 2.328.574 euros a subvenciones empobinaes a entidaes locales (conceyos y parroquies) para financiar infraestructures de defensa contra quemes forestales. Esta cantidá distribuyir en dos añalidaes: 2017 y 2018, a razón de 1.164.287 euros en cada exerciciu.

Les ayudes van dexar financiar la llimpieza de senderos, la creación de faxes auxiliares nos caminos de los montes para crear discontinuidaes que dexen atacar y apagar los fueos, y la protección de zones arbolaes. Nesta convocatoria, que publica güei el Boletín Oficial del Principáu d’Asturies (Bopa), aprobóse la llimpieza de 3.500 kilómetros de caminos, 1.100 de senderos y 320 hectárees de monte.

Esta llínea de subvenciones, que s’encuadrada nel Programa de Desenvolvimientu Rural del Principáu 2014-2020, cofinanciar hasta un 53% pol Fondu Européu Agrícola de Desenvolvimientu Rural (Feader), ente que les alministraciones central y autonómico apurren el restu. D’esta miente, sofítase l’esfuerzu inversor y de caltenimientu de corporaciones locales y parroquies rurales, col fin caltener el mediu ambiente y protexer el paisaxe.

Les entidaes locales desempeñen un importante papel na ordenación, caltenimientu y vixilancia del mediu natural, los caminos, los montes y demás bienes d’usu y serviciu públicu. Estes ayudes van contribuyir a prevenir les quemes forestales en 2018. Anguaño, desenvolviéronse les actuaciones que se subvencionaron en 2016, por un importe de 2,2 millones.

Dende 2012, concediéronse ayudes pa esti tipu de llabores de llimpieza por un total de 10,9 millones.

Desenvolvimientu de zones forestales

Per otra parte, la conseyería destinó la pasada selmana 435.225 euros a subvenciones empobinaes a entidaes locales pa financiar el desenvolvimientu de zones forestales. Esta cantidá, que se distribúi a partes iguales ente anguaño y el próximu, tien por finalidá ayudar a parroquies y conceyos a xestionar los sos montes de forma sostenible.

El Gobiernu d’Asturies cubre con esta aportación les inversiones de too tipu que tienen de realizase pal establecimientu y curiáu de los montes, como nuevos plantíos d’arboláu, reconstrucción de los montes destruyíos pol fueu, actuaciones de prevención de quemes, tratamientos selvícolas en mases esistentes y redacción de documentos técnicos d’ordenación forestal.