Un total de 96.418 persones con sentencia d’incapacidá nun van poder exercer el so derechu al sufraxu nes elecciones xenerales d’esti domingu 26 de xunu porque tanto esti Gobiernu como l’anterior nun reformaron la Llei Orgánica de Réxime Electoral Xeneral (LOREG) como establez la Convención de la ONU de Derechos de les Persones con Discapacidá ratificada per España en 2008.
«Esto ye una violación de los Derechos Humanos. España ta en delda con Naciones Xuníes, que-y dixo que tien que reformar la so Llei Electoral, pero los socesivos Gobiernos y parlamentu nun lu han modificáu. Queremos que sía l’últimu procesu electoral nel qu’haya persones con discapacidá que nun puedan votar», sostien el presidente del CERMI, Luis Cayo Pérez Bonu.
Según esta organización, que representa a más de cuatro millones de persones con discapacidá y les sos families, el cambéu de la Llei Electoral tien un costu «cero» pal Estáu y sostien que nun se fixo entá por falta de sensibilidá» de los partíos políticos que nun llevaron al Parlamentu una iniciativa pa da-y la vuelta a esta situación.
«El nuesu fíu de 52 años con una discapacidá intelectual del 72% diéron-y la incapacidá xurídica fai dos legislatura», cuenta Carmen a Europa Press, qu’asegura que nesi procesu, «la jueza preguntó-y a quién diba votar y, al escuchar la so respuesta, quitó-y esti derechu». «Eso non puede preguntar a naide», argumenta.
El so fíu, que votara «tola so vida» en cumpliendo la mayoría d’edá, yá nun participa de los procesos electorales, daqué que, según les sos madre, «ponlu descomanadamente murnia». «Tenemos que menti-y y dici-y que vamos a pol pan cuando vamos votar», esplica esta madre. «La xusticia n’España ye una mierda. La culpa d’esta situación tamién la tienen los xueces», añede’l so home.
ACCESIBILIDÁ PA TOOS
Diez díes antes de les elecciones xenerales, el pasáu 17 de xunu, esta organización, que representa a cuatro millones de persones con discapacidá y les sos families, convocó frente al Congresu de los Diputaos una concentración pa esixir la reforma de la LOREG y garantizar la plena accesibilidá a les persones con dalguna discapacidá nos colexos electorales.
Por ello, esixen que’l procesu electoral sía «universalmente accesible», de manera que una persona sorda tenga’l sofitu d’intérpretes de llingua de signos o cualquier soporte material o técnicu; una con discapacidá intelectual pueda aportar a programes de llectura fácil’; que les persones ciegues puedan formar parte de les meses electorales; o que nengún colexu electoral tenga barreres pa les persones con dificultaes de movilidá.