Piden prisión pa cuatro policías d’Avilés

juzgadosLa Fiscalía del Principáu d’Asturies solicita una condena total de 24 años y dos meses de prisión pa cuatro policías locales d’Avilés por una supuesta detención illegal asocedida en mayu de 2014, mientres la cual la persona arrestada foi presuntamente víctima de tortures, mancadures y amenaces. En concretu, pide una suma 9 años y 4 meses de cárcel pa unu de los axentes; 7 años y 4 meses pa otru de los policías; 5 años y mediu de prisión pal tercer axente; y dos años de cárcel pal cuartu.

La vista oral va celebrase esti próximu llunes, 9 de mayu, na Sección Segunda de l’Audiencia Provincial d’Asturies, con see n’Uviéu, a les 10.30 hores.

Según el relatu del Ministeriu Públicu, los fechos producieron sobre les 18.50 hores del día 30 de mayu de 2014, cuando l’home que foi deteníu taba na parada d’autobús de la cai Llanu Ponte d’Avilés. Nesi momentu averáronse-y dos axentes de la Policía Local d’Avilés, los acusaos pa quien se piden les penes más altes.

Dambos axentes, en diciéndo-y al home que tenía qu’acompaña-yos porque taba deteníu por quemar la cazadora a un mozu y fae-y proposiciones deshonestas, introduciéron-y nel vehículu policial, ensin informa-y de los sos derechos constitucionales.

El Ministeriu Fiscal sostien que, dende la parada del autobús, dirixir col vehículu policial a una nave abandonada allugada na zona conocida como Divina Pastora, trayectu mientres el cual conducía’l primer acusáu –pal pídese 9 años y cuatro meses de prisión–, quien «increpó, faltó y amenació reiteradamente» al deteníu.

Una vegada ellí, nuna fase temporal entendida ente les 18.56 hores y les 19.04 hores, esi primer acusáu salió del vehículu, momentu nel que llegó en moto el tercer acusáu –pa quien se soliciten 5 años y mediu de cárcel–, axente de la Policía Local.

Dambos sacaron del coche al deteníu, al qu’amenaciaron reiteradamente. De siguío poner contra una paré y el primer acusáu sacó-y delles semeyes de frente y perfil col so teléfonu móvil, mientres dambos axentes amenaciaben con mata-y.

Mientres esto asocedía, el segundu acusáu –pal que se piden 7 años y 4 meses de prisión– permaneció dientro del vehículu policial. Nun participó nos insultos y amenaces nin en tomar de fotografíes, pero tampoco fixo nada pa detener el comportamientu de los sos compañeros.

De siguío, introducieron de nuevu a la víctima nel vehículu policial y llevar a la Xefatura de la Policía Local, onde malapenes permanecieron 2 minutos, dirixiéndose darréu a la Comisaría del Cuerpu Nacional de Policía, llegando aprosimao sobre les 19.28 hores. Ellí, los dos primeros acusaos presentaron a la víctima como deteníu. Mientres el trayectu, el primer acusáu amenació de muerte y faltó al home.

Una vegada en dependencies de la Policía Nacional, introduciéron-y nun cuartu, a la espera del so toma de declaración, mientres aprosimao una hora. En dichu cuartu quedáronse curiándolo’l primera y tercer acusáu. Mientres esi tiempu, entró na habitación otru axente de la Policía Local, el cuartu y postreru acusáu, y dirixiéndose a la víctima, díxo-y que yera’l padre del mozu al que quemara la cazadora y que «si quería, que la zucara a él», amenaciándo-y reiteradamente. Nun momentu dáu intentó afrella-y, lo que torgaron los otros axentes.

Darréu, el tercer acusáu sacó la so arma, estrayxo una bala del cargador y, en preguntando al deteníu’l so nome de pila, díxo-y que «yera p’apuntar el so nome nesa bala», llegando a empuñar l’arma al empar que dicía: «Sé bonu, si non, yá sabes». Mientres esi tiempu entró un quintu axente de la Policía Local, que profirió igualmente insultos y amenaces, que nun foi identificáu.

Trascurrida una hora, el deteníu foi treslladáu a la oficina a declarar, momentu nel que se-y averó nuevamente’l primer acusáu y díxo-y: «De la que te llibrasti güei, anda con cuidu, que nos tienes contentos a tola Policía Local d’Avilés».

Según rellata la Fiscalía «tou lo anterior obedez» a qu’un fíu del cuartu acusáu, de 33 años d’edá nel momentu de los fechos, quien carez una minusvalía psíquica del 65% ( incapacitado dempués de los fechos), manifestara a los sos proxenitores que tuviera problemes col deteníu en díes anteriores nuna parada d’autobús. En concretu, dixéra-yos que quemára-y la cazadora con un pitu y que, el día 29 de mayu de 2014 sobre les 18.50, dixéra-y: «Te doi 10 euro si zúquesme la trompa».

Por cuenta de estos fechos, la víctima sufrió una crisis d’ansiedá, pola que precisó una primer asistencia médica, tardando en curar dos díes.

La Fiscalía considera que’l primer acusáu ye autor d’un delitu de detención illegal, d’un delitu de tortures, d’una falta de mancadures y de un delitu d’amenaces graves; que’l segundu acusáu ye autor d’un delitu de detención illegal y de un delitu de tortures; y que’l tercer acusáu ye autor d’un delitu de tortures, una falta de mancadures y de un delitu d’amenaces graves; ente que’l cuartu acusáu ye autor d’un delitu d’amenaces graves.

Nos cuatro casos allega l’agravante de superioridá y de prevalimiento del calter públicu nos delitos d’amenaces y por tou ello solicítense les penes enantes descrites, que suman un total de 24 años y dos meses de prisión pa los cuatro acusaos.

Amás, la Fiscalía solicita que se condergue a los acusaos a indemnizar a la víctima con 40 euros poles mancadures sufiertes y con 10.000 polos daños morales.