Una masa d’aire frío va provocar un descensu sópitu de les temperatures en tola Península que va durar, siquier, hasta’l martes. Esti cambéu va dir acompañáu de fuertes vientos y foles que va provocar que s’activen distintes alertes, según informa l’Axencia Estatal de Meteoroloxía (AEMET).
La comunidá que más va sufrir los efectos de la envernada va ser Galicia que va activar l’alerta colorao (riesgu estremo) por foles, que van llegar hasta los 9 metros. Tamién se van producir nevaes nes que podrá llegase a atropar hasta 30 centímetros de nieve y raches de vientu que van poder algamar los 90 kilómetru per hora.
Nel interior peninsular van rexistrase fuertes vientos, que van poder algamar raches cercanes a los 100 kilómetru per hora en zones del interior de la Comunidad Valenciana, Castiella El Llurdiu, Baleares, Ceuta, Melilla y Cataluña.
Les precipitaciones más intenses van producir nel noroeste peninsular, especialmente en Pontevedra y Asturies que podría llegar a atropar hasta 80 llitros per metro cuadráu en 12 hores. La persistencia de les agües na Península podría producir llenes nes cabeceres de los ríos de la Cuenca del Douru.
Les agües y bastios van abondar por tola Península y van poder dir acompañaes de nubes. Menor probabilidá d’agües na área mediterránea peninsular. En Canaries va haber delles agües débiles nel norte de les isles de más relieve, con cielos nublos nel este y pocu nublos nel restu de les isles.
La cota de nieve na Península va empezar ente los 900 y 1.200 metros. Na metá norte si va asitiar percima de los 1.500 metros y n’Andalucía ente los 1.200 y los 1.500 metros. Nel restu de la Península les precipitaciones percima de los 500 metros va ser en forma de nieve y va intensificase a lo llargo de les xornaes del domingu y del llunes.
Los vientos rolarán a norte provocando una baxada xeneralizada de temperatures llegando a acusase un descensu d’hasta 10º menos en tola Península. Les baxes temperatures nocherniegues van favorecer xelaes en zones altes que van ser localmente fuertes en Pirineos. Los vientos van ser del oeste xirando a noroeste na Península, en Baleares y en Melilla, siendo fuertes con raches bien fuertes en numberoses zones. En Canaries los vientos van ser del nordés, con intervalos de fuerte.
ENCAMIENTOS DE PROTECCIÓN CIVIL
Ante la envernada nes mariñes de Galicia, Cantábricu, Alborán y otres zones del Mediterráneu, la Dirección Xeneral de Protección Civil y Emerxencies aconseyen caltenese alloñaos de la mariña. Al respective de la seguridá frente a los fuertes vientos ye recomendable asegurar puertes, ventanes y toos aquellos oxetos que puedan cayer a la vía pública, según alloñar de cornises, árboles, murios o edificaciones en construcción y grúes.
Tamién s’aconseya informase del estáu de les carreteres antes d’entamar cualquier viaxe, cuidao que la envernada afecta a tola Península, y revisar los neumáticos, l’anticonxelante y los frenos del vehículu.
