El PSOE ta buscando un alcuerdu internu pa consensuar la postura del partíu sobre la derogación de la reforma llaboral, dempués de que delles federaciones plantegaren enmiendes que piden un compromisu de derogala por completu, cuando’l borrador del programa electoral presentáu por Ferraz fala de camudar dellos aspeutos y ensin tocar les indemnizaciones por despidu, pa sometelo al alcuerdu ente sindicatos y empresarios.
Según confirmaron a Europa Press fontes socialistes, la dirección de Pedro Sánchez ta trabayando yá nun testu de «consensu» que «satisfaiga a toos», como tán faciendo, dicen, n’otros asuntos. Toles enmiendes al borrador, y los posibles alcuerdos que se algamar, van votase’l próximu domingu.
Ente quien pidieron cambeos sobre esta propuesta tán les federaciones d’Andalucía, Estremadura, Asturies y la Comunidad Valenciana, ente otres, amás de Mocedaes Socialistes. En concretu, la federación que lidera Susana Díaz apostó por «derogar con calter inmediatu tola reforma llaboral del PP» porque «establez un modelu d’empléu precariu, baxos salarios y despidos baratos y un sistema de relaciones llaborales ensin equilibriu de poder ente trabayadores y empresarios».
La propuesta d’Andalucía va más allá de lo qu’apaez nel borrador del programa, onde los socialistes comprometer a «derogar con calter inmediatu los aspeutos de la reforma llaboral del PP qu’establecen un modelu d’empléu precariu y de baxos salarios y un sistema de relaciones llaborales ensin equilibriu de poder ente trabayadores», ensin faer nenguna mención al despidu.
Na presentación de les propuestes socialistes en materia llaboral, el pasáu mes d’ochobre, la secretaria d’Empléu del PSOE, Lluz Rodríguez, esplicó que la intención de la dirección socialista ye derogar por decretu-llei dellos aspeutos de la reforma llaboral del PP de manera inmediata si llega a La Moncloa, pero nun tocar les indemnizaciones por despidu, que la so regulación someter al consensu de los axentes sociales na ellaboración d’un nuevu Estatutu de el Trabayadores.
En concretu, precisó que los socialistes quieren camudar tres aspecto «centrales» de la reforma llaboral: el modelu de negociación colectiva; la contratación, pa establecer tres tipo de contratu, y la desigualdá salarial ente homes y muyeres.
Magar estes matizaciones, dende entós Pedro Sánchez siguió asegurando qu’el so compromisu ye derogar la reforma llaboral, como aseguraba dende diba meses, y asina lo fixo esta selmana en delles intervenciones públiques, nes que tamién aportunó en que’l despidu tien de sometese al diálogu social.
PEDRO SÁNCHEZ DIZ QUE VA DEROGAR «TOA» LA REFORMA
El pasáu llunes, nuna entrevista en TVE, aseguró que, si ye escoyíu presidente del Gobiernu, va derogar «toa» la reforma llaboral del Gobiernu de Mariano Rajoy, un compromisu que dalgunos entendieron que ta na llínea de lo que piden delles federaciones.
Pero, esi día, Sánchez aportunó en que la derogación va facer de dos formes. Asina, volvió comprometese a aprobar un decretu llei pa «atacar» los trés principales elementos de «la reforma ideolóxica del PP» y dempués con un nuevu Estatutu de el Trabayadores qu’acabe con «la esplotación llaboral».
«Sobre les indemnizaciones van ser los axentes sociales los que decidan sía que non. Si nun alcuerden, yo citarélos y puedo asegurar que nun voi abaratar el despidu», dixo. Nun faló de cuál ye l’horizonte que considera correctu, anque nuna entrevista a ‘El Diariu’ a mediaos d’ochobre yá dixo que nun va llevar al so programa nada que nun pueda cumplir y afirmó que «quien diga nesti país que quier xubir la indemnización por despidu a 45 díes ta mintiendo».
Fontes próximes a Pedro Sánchez aseguren que’l programa electoral del PSOE va caltener el so compromisu col cambéu de la reforma llaboral na llínea que defendió’l llunes el candidatu a la Presidencia del Gobiernu. Con tou, les fontes consultaes aseguren que se ta buscando una formulación de consensu, que la so redacción inda nun se cerró, pa unificar toles postures.
Según les fontes consultaes, dalgunes de los enmendantes que piden la derogación total de la reforma llaboral aceptaríen esti planteamientu en dos fases, pa dar voz a los axentes sociales na regulación de les indemnizaciones por despidu.
Toles enmiendes al borrador del programa electoral van aldericase y van votar en distintes comisiones el próximu domingu. Dempués, la fin de selmana de’l 14 y 15 de noviembre va tener llugar la Conferencia Política na que se va aprobar definitivamente’l programa electoral.