Fin de selmana de Tolos Santos con agua n’España

lluviaLa fin de selmana de Tolos Santos va ser lluviosu en prácticamente tol país, una y bones esti sábadu y domingu, la presencia d’una umbada asitiada al oeste de la Península va movese llixeramente escontra’l sur y va dexar precipitaciones en casi tol país.

Según esplicó la vocera de l’Axencia Estatal de Meteoroloxía, Ana Casals, a Europa Press el sábadu les precipitaciones van afectar a la metá occidental y Llevante peninsular y en Canaries, que podríen ser localmente fuertes nel oeste d’Andalucía y nes isles Canaries de más relieve.

Amás, precisó que’l domingu les precipitaciones van estender a la mayor parte de la Península y Baleares y van menguar en Canaries. En concretu, podríen ser localmente fuertes en bastantes zones de la metá sur peninsular, especialmente nel oeste y sur d’Andalucía y nel Llevante, onde van ser localmente persistentes, y nun refugó que apuerten a «bien fuertes».

Al respective de les temperatures, mientres los Santos espera un descensu xeneralizáu na Península y en Canaries y los vientos van soplar con intervalos fuertes el sábadu na mariña de Galicia, Navarra y Canaries y el domingu nel cuadrante sudeste peninsular y en Baleares.

En concretu, precisó «onde menos va llover» la fin de selmana va ser nel norte, una y bones el frente va pasar de primeres de la fin de selmana por la metá occidental pero nun va afectar a la metá norte de Galicia, d’Asturies, de Cantabria, de País Vascu y de Pirineos.

La vocera añedió que los primeros díes de la próxima selmana van ser similares y van siguir les agües na mayor parte de la Península, anque les más intenses van concentrar nel este y nordeste peninsular y a Baleares, onde podríen ser localmente fuertes y, en Cataluña y Comunidad Valenciana, inclusive bien fuertes.

Sobre’l llunes, indicó que va llover «en toa» la Península y respectu al martes, va llover nel noroeste y nordés y na metá sur. Mientres la segunda metá del día, apuntó que va entrar otru frente que va afectar al terciu occidental de la Península.

Casals espera qu’a partir del miércoles mengüe progresivamente la probabilidá y l’intensidá de les precipitaciones na mayor parte del país, anque ensin refugales del tou, especialmente nel cuadrante noroeste peninsular y Baleares, onde «van ser daqué más probables». Esto debe a qu’un frente va mover escontra l’este y va afectar a la metá occidental y va estendese escontra’l restu de la Península, anque paez que’l sureste va quedar llibre.

El xueves va llover sobremanera nel cuadrante noroeste y el vienres podría bastiar na metá norte anque va empezar «un ameyoramientu xeneralizáu».

DESCENSOS D’HASTA 6 GRAOS

Tocantes a les temperatures, la vocera envalora que’l sábadu van baxar hasta cinco y seis grado en numberoses árees de la Península, sobremanera nel suroeste y que’l llunes tamién van baxar, pero’l martes van xubir «y enforma» n’Andalucía y tamién progresivamente nel norte y restu de la Península hasta la fin de selmana próxima.

Otra manera, la próxima selmana les temperatures van xubir na Península y en Canaries y en cuanto al vientu, indicó que va soplar de primeres del día con intervalos de fuerte nel nordeste peninsular y Balear, menguando a lo llargo de la selmana. En resume, Casals dixo que la selmana va ser «bien lluviosa» anque nin tol ratu nin en toles zones.

Tamién indicó que los vientos van soplar fuertes el sábadu na mariña de Galicia, Navarra y Canaries y el domingu nel sudeste peninsular y Baleares.

Finalmente, la vocera cree qu’anque los próximos díes van ser lluviosos el tiempu va ser «templáu» yá que nun s’esperen xelaes sacante nes zones de monte y podría nevar en Granada y les sierres altes de Xaén la fin de selmana y el llunes en cotes altes del cordal cantábricu, Pirineos y Sierra Nevada.