El colectivu Asturies al Tren manifestó esti llunes que «l’actual esquema de paraes y servicios na área rural non puede caltenese por más tiempu, ye irreal, les frecuencies tienen de dase en función del númberu d’usuarios qu’oxetivamente recueya’l tren, non en función de los caprichos particulares de cada cual por velo pasar y nun usalo. Los servicios públicos pagar tolos ciudadanos, tamién los que nun utilicen el tren nun se nos escaeza».
«O reformes o zarru de llínees» -asina de categóricos amosar dende’l colectivu d’usuarios del ferrocarril Asturies al Tren. «L’actual esquema de servicios y paraes nun ye sostenible nin realista na rede de cercaníes».
Dende Asturies al Tren nun defenden servicios cada dos hores pa la área rural, pero tampoco-yos paez de recibu l’actual sistema con paraes cada 30 minutos. «Ye escesivu’l serviciu que se da pa los pasaxeros que recueye na área rural la llínea C-1 en concretu (Xixón-Uviéu-Mieres-La Pola L.lena). El serviciu nésti corredor ferroviariu tendría de ser cada hora de llunes a domingu, vistu’l nivel de xente que recueye nes árees rurales».
Por eso, piden a los partíos políticos que nun cayan na tentación de faer demagoxa con daqué tan sensible y qu’afecta a miles de ciudadanos como ye’l tresporte públicu por ferrocarril.
«Hai llínees de tren n’Asturies que tán bordiando’l zarru y la desapaición del serviciu enteru por falta de pasaxeros y lo que precisa’l ferrocarril na rexón ye captar pasaxeros, nun caltener servicios pa ver pasar el tren».
El colectivu Asturies al Tren yá propunxo que na rede d’anchu métricu, antigua FEVE, ciérrense’l 19% de los apeaderos y que un 18% pase a parada facultativa, precisamente por que les llínees sían social y económicamente vidables.
