Connect with us

Noticies

Vallina refuga’l zarru de la térmica de Tinéu

Publicado

el

Angela Vallina refugó güei el zarru de la térmica en Tinéu y la descarbonización express, de la que reclamó la busca de fondos europeos para poner midíes que desanicien los efectos del cambéu de modelu enerxéticu. La candidata d’IX a la Presidencia d’Asturies acometió tantu contra’l Partíu Popular como contra’l Partíu Socialista al considerar que’l baramentu na descarbonización ye frutu de decisiones tomaes por dambos partíos cuando taben nel Gobiernu y nes instituciones europees y non una esixencia de la Unión qu’afitó la culminación del procesu en 2050.

Vallina sollertó sobro la desertización d’amplies zones de la comunidá autónoma y la perda xeneralizada de la población d’Asturies, daqué que yá se comprobó en conceyos como Tinéu, que’l so númberu de residentes baxó de la barrera de los 10.000 habitantes, cola perda de recursos y financiamientu municipales qu’ello supon. “Precisamos afitar empléu nestes zones, que tán despoblándose: por casu equí empieza a vese yá’l próximu zarru de la térmica”.

Los peligros de la descarbonización express, aportunó la qu’inda eurodiputada, tienen efectu sobremanera’l territoriu y non solo en contornes concretes como les mineres. “Ye un problema nel qu’Asturies tien que llantase porque si esa descarbonización llevar a cabu como ta plantegada significa más perda de población, significa prácticamente’l zarru d’Asturies, del nuesu modelu granible y de la nuesa manera de gananos la vida. Y en una zona como ésta ye palmario“.

Sía que non, Angela Vallina aseguró que ye imprescindible mirar a Europa, porque hai fondos y recursos que pueden aprovechase para buscar alternatives a una descarbonización express que, enfatizó, “nun nos obligaba Europa, que lo decidieron los gobiernos d’esti país, PP y PSOE y ellí (en referencia a les instituciones europees) sofitar. Que nun vengan agora diciendo lo contrario porque tamos en campaña electoral: les votaciones n’Europa y lo que pidieron ta por que se vea“.

La falta d’oportunidaes, la escasez del empléu, y la perda de recursos tienen de ser, a xuiciu de la candidata d’IX en Tinéu, Sonia Rubio les prioridaes a resolver pal conceyu. “Dende IX de Tinéu lo que queremos ye frenar el principal problema que tenemos agora mesmu, que ye la perda de población, y para eso tenemos que crear empleos calidable y estables”.

Sonia Rubio esplicó que nesti procesu para promocionar l’actividá económica ye imprescindible aprovechar cites como la feria de Tinéu o Asturforesta, convirtiéndoles n’auténticos trampolinos para dase a conocer más allá del propiu conceyu.

Nesa llucha pola defensa del empléu, Rubio amosó’l so absolutu refugu a los planes para liquidar la térmica por qué, señaló, supondría’l cayente “casi total“. Y nun ye para menos porque’l fin esta actividá granible d’enerxía podría suponer unes perdes económiques para les arques municipales en redol al millón d’euros.

Advertisement

LO MÁS VISTO !!