La concejala d’Educación nel Conceyu de Xixón, Monsterrat López (Foru), avanzó esti vienres que se va a dar en realizar una segunda convocatoria de les ayudes pa la compra de material escolar tres la baxa participación na primera, que se desenvolvió n’agostu, mes habitual de vacaciones.
López, en respuesta a los medios de comunicación tres les quexes de Xixón Sí puede pol escasu númberu de beneficiarios, 813 frente a los 2.293 del pasáu añu, argumentó que l’informe de non duplicidad del Principáu qu’autoriza a la convocatoria de les ayudes nun llegó hasta’l pasáu mes d’abril.
Coles mesmes, anque reconoció qu’agostu ye «mala dómina» pa la convocatoria, matizó que yá en xunu tresmitió a el directores de colexu que van treslladar a les families que tuvieren sollertes pel branu a la publicación de la mesma.
Sía que non, indicó que la convocatoria quedó abierta p’aquellos casos nos que se xustifique que se tuvo fuera mientres el branu por motivos llaborales, como pueda ser los temporeros, o por enfermedá d’un familiar.
La conceyala xustificó que yera precisu cerrar la convocatoria pa faer la baremación de los posibles beneficiarios al haber una partida presupuestaria llindada. Una vegada liquidada la primer convocatoria, de la que los vales prevese que s’apurran nesta selmana, va sacase una segunda col dineru restante.
Per otru llau, la concejala tamién respondió a les crítiques de Xixón Sí Puede respectu al retrasu de les obres en colexos o a obres pindies. A esti respectu, apuntó que, polo que lu tresmitieron dende los centros, los colexos tán «bien contentos» col desenvolvimientu de les obres.
De la mesma, hai enfatizado que fueron cientos les obres a realizar con un presupuestu de más d’un millón d’euros, colo que ye «difícil» que nun surda dalgún inconveniente. Magar ello, destacó qu’este foi’l meyor añu tocantes a cumplimientu de plazos. Queda pindia, eso sí, unos baños nel Honestu Batalón y n’otru centru, que se van faer en Navidaes, y otres obres que quedaron suspendíes pero que tienen que ver con reformes esteriores, como’l zarru de colexos.
CRÍTIQUES DENDE XSP
Distinta ye la versión del voceru de XSP, Mario Suárez, quien, en rueda de prensa, sostuvo qu’una ventena d’obres fundamentales pa los colexos fueron suspendíes esti branu, polo qu’acusó de «falta de compromisu» al Equipu de Gobiernu en materia d’educación. Y anque reconoció que’l ritmu de les obres foi «razonable» a lo llargo del periodu branizu, h llamentáu la retirada de proyectos «de caláu» en diversos centros educativos. Na mayor parte de los casos, el Conceyu alegó falta de recursos económicos.
«Resulta llamativu que nesta ciudá, na que pretendíen dedicase 10 millones d’euros del remanente a amortizar la delda, agora nun haya fondos pa faer estes obres», reprochó. Del total d’unes 300 obres, mayores y menores, a realizar nes escueles, fueron suspendíes una ventena.
La mayoría de les suspensiones corresponder con obres de caláu, como’l recubrimientu de pistes deportives o adecuación de fachaes, esplicó Suárez, pa dempués citar casos concretos. Tamién aludió a centros nos que se fixeron arreglos que nun solucionaron el problema de fondu, como nel colexu Asturies la instalación d’una rede antipalomas nel techu de la pista cubierta.
Sobre les beques pa material escolar, incidió en que pa esti cursu concediéronse menos del 50 per cientu respectu al pasáu, daqué qu’atribuyó a convocales n’agostu, del 4 al 12. Nesti sentíu, pidió que se abrir un nuevu periodu pa solicitar estes beques, daqué que la conceyala anunció yá que se diba a faer.
Per otru llau, aludió a les incidencies que tán produciéndose nel serviciu de comedores, una y bones la empresa que xestiona’l serviciu, Ausolan Alprinsa, nun ta dexando’l pagu n’efectivu a les families, y el pagu namá puede faese electrónicamente, coles dificultaes qu’eso corada.
«Esti sistema tien qu’abrir la posibilidá de que les families puedan siguir pagando en mano y el nuesu grupu municipal nun va dexar que nengún neñu o neña quedar ensin comedor escolar porque nun tengan conocencia o posibilidá d’aportar a estes víes de pagu», esplicó.
XSP, amás, presentó una entruga na Comisión de Bienestar Social por qu’informe de si la empresa concesionaria de los comedores dio d’alta a toles sos trabayadores el pasáu día 12, entamu del cursu escolar, al llega-yos información de qu’un númberu importante d’estes emplegaes nun la taben. Nesti sentíu, va preguntáse-y a la Conceyalía qué midíes va tomar en casu de que se produxera esti incumplimientu llaboral.
En cuanto al Conseyu Escolar, el voceru de XSP llomó’l so funcionamientu de «absolutamente ineficaz» y non participativu. «Ye tan inútil qu’inclusive arrenunció a afitar los dos díes lectivos que van ser festivos que-y correspuenden a la ciudá, competencia vencida pola Conseyería a esti órganu y dexar en manos de les direcciones de los centros», remarcó.