Nuevos convenios para’l desenvolvimientu del Plan Sapla

L’Executivu autorizó la firma de los convenios de collaboración del Serviciu d’Emerxencies del Principáu d’Asturies (Sepa) con 18 conceyos costeros para la puesta en marcha del Plan de Salvamentu en Sableres (Sapla), que ta a valir dende’l 1 de xunu y va caltenese operativu hasta’l 30 de setiembre. Para la execución d’estos convenios, el Gobiernu d’Asturies va invertir 393.875 euros: 345.000 para collaborar colos conceyos na cobertoria de los costos de contratación de los equipos de socorristes y al arriendu de casetes y puestos de salvamentu, y 48.875 euros par l’alquisición del material necesario para los servicios de vixilancia.

Esti plan da cobertoria a los 211 arenales allugaos nos 483 kilómetros de superficie costera del Principáu con cuatro oxetivos principales: el rescate de bañistas en peligru d’afogamientu, l’asistencia sanitaria a los usuarios de les sableres, la evacuación de mancaos o persones enfermes y la prevención para evitar riesgos innecesarios. Dexa disponer d’un protocolu específicu de coordinación de tolos medios y equipos d’emerxencies de les distintes alministraciones públiques y entidaes que van participar na so aplicación mientres los próximos cuatro meses: Salvamentu Marítimu, los cuerpos y fuerces de seguridá, el Serviciu d’Asistencia Médica Urxente (SAMU) y Cruz Roja Española.

El plan, que va suscribir el mesmu númberu de conceyos qu’en 2017, contempla la instalación de puestos de salvamentu con personal especializáu en 66 sableres, de les que 60 van disponer de serviciu diariu d’emerxencies, unu más que l’añu anterior al ampliar esta cobertoria al arenal de Arnelles (Coaña). Les otres seis van cuntar col serviciu mientres los fines de selmanes. Para esta temporada, los equipos de salvamentu van tar integraos por 313 persones, lo que supon la movilización de 278 socorristes y 17 lancheros, a los que se suman 18 coordinadores de seguridá.

A estos 66 arenales con servicios permanentes de salvamentu suman otros siete nel conceyu de Xixón, que magar cunten con equipos d’emerxencia municipales y nun tán xuntaes al plan, van disponer del sofitu y la collaboración del Sepa al traviés de los medios aéreos en casu de que sía necesaria la so intervención énte dalguna emerxencia.

Amás del costu de los convenios, el Sepa tamién asume la cesión a los conceyos d’equipos valoraos n’unos 600.000 euros, según el vestuariu y equipamientu de los socorristes. Esi material inclúi banderes, balices, cartelería, xiblatos, amás de 15 embarcaciones, 9 motos acuátiques, 112 prismáticos, 59 equipos de oxigenoterapia, 137 equipos de telecomunicaciones y 30 desfibriladores.

Pela so parte, los conceyos asumen el 78% de los costos de contratación de personal, la reposición del material consumible como’l combustible de les embarcaciones, y el caltenimientu y arreglu de material del serviciu como les torres vigía y les tables de salvamentu.

El Gobiernu d’Asturies destinó abargana de 2,4 millones dende la so implantación en 2012 a esti plan, en que’l so marcu realizar 80.000 intervenciones.