El Gobiernu d’Asturies va aprobar esti mes el plan especial pal Suroccidente

2015_10_29 Reunion Consejo GobiernoEl Gobiernu d’Asturies va aprobar esti mes el Plan Especial pa los Conceyos del Suroccidente y va unviar el documentu a la Xunta Xeneral del Principáu pa la so tramitación parlamentaria. El proyectu articúlase en redol a seis eje, 14 llínees estratéxiques y 33 midíes, que de la mesma se desglosan en 183 acciones, la metá de les cualos van dirixíes a la rexeneración económica de la contorna.

L’Executivu autonómicu yá peracabó la redacción del testu, que tien un horizonte d’aplicación de diez año, xuntu colos conceyos de Narcea, Ibias, Degaña, Ayande, Cangas y Tinéu. L’oxetivu ye ufiertar una respuesta integral y específico a esta contorna, especialmente afectada polos cambeos socioeconómicos y demográficos, qu’ocupa una superficie global de 2.127 kilómetros cuadraos y suma una población de 28.067 habitantes.

Los seis grandes exes d’intervención son los siguientes:

– Participación Local y Gobernanza.

– Calidá de vida nel mediu rural.

– Infraestructures y tresporte.

– Impulsu de la economía y la capacitación.

– Midíes sobre’l patrimoniu cultural, ambiental y paisaxísticu.

– Simplificación alministrativa.

El Principáu pretende con esti plan invertir enclinos al llargu plazu, frenar el despoblamientu y afitar población, aguiyar los recursos autóctonos y los recursos del territoriu pa xenerar nueves actividaes económiques, amás d’ampliar la dotación d’infraestructures y servicios públicos. La cuarta exa del documentu, Impulsu de la economía y la capacitación, dedicáu a la rexeneración y diversificación del texíu económico de la contorna, ye’l más ambiciosu tantu en númberu de midíes como en presupuestu.

El proyectu ye frutu de la collaboración y el trabayu conxuntu del Gobiernu d’Asturies y de los cinco conceyos citaos. Cuntó, coles mesmes, cola participación d’axentes sociales, económicos y una amplia representación de la contorna, coles mires de que la ciudadanía asuma como propies les midíes que se van a impulsar.

Tocantes a la inversión, el Gobiernu d’Asturies tien previstu movilizar más de 150 millones pa la execución del plan. Amás de los recursos del Principáu, contémplase la posibilidá d’aportar a partíes del Plan de Desenvolvimientu Rural (PDR), fondos mineros y fondos Leader.

Siguimientu y evaluación

La estratexa pa los cinco conceyos del suroccidente va disponer d’un plan de siguimientu y evaluación que va dexar determinar, añalmente, les resultancies de les acciones puestes en marcha, tantu dende’l puntu de vista de la execución física como financiera. D’esta manera, va ser el mecanismu d’evaluación el que determine’l presupuestu real executáu y la procedencia de los fondos emplegaos.

Esti plan de siguimientu va articular en cuatro remanes: informes de siguimientu, indicadores de contestu, indicadores d’execución ya informes d’evaluación. Una comisión de siguimientu va ser encargar de supervisar la execución

Los informes de siguimientu van tener periodicidad biañal y pa la so ellaboración va pidir a toles Alministraciones un informe sobre les inversiones executaes nel suroccidente y sobre les incidencies.

El indicadores de contestu van dexar conocer la evolución de les principales característiques socioeconómicas de la contorna, pa evaluar la incidencia del plan n’aspeutos como la evolución y estructura de la población, empléu, actividá económica y productividá llaboral.

El indicadores d’execución van facer posible que se realice una evaluación entemedia en 2019 y otra al rematar el plan.

A lo último, l’informe d’evaluación va ellaborar a partir de los datos llograos de el indicadores de contestu y siguimientu y va ser responsabilidá del organismu competente del siguimientu.