Connect with us

Noticies

Asturies consigue unu de los dos puestos de la Conseyería p’Asuntos Autonómicos na Representación Permanente d’España ante la UE

Publicado

el

europaAsturies va disponer per primer vegada d’unu de los dos puestos qu’integren la Conseyería p’Asuntos Autonómicos na Representación Permanente d’España ante la Unión Europea (REPER). El cargu, según confirmó güei en Bruxeles el conseyeru de Presidencia, Guillermo Martínez, nuna xunta de la Comisión de Política Económica y Social (ECOS) del Comité de les Rexones, recayó n’Encarna Rodríguez Cañes, exconsejera de Cultura y Turismu del Principáu. El próximu nomamientu de Rodríguez Cañes ye frutu d’un alcuerdu ente los executivos de les comunidaes autónomes y del Gobiernu d’España.

La misión principal de los representantes españoles na UE ye sofitar la participación de les comunidaes autónomes en tomar de decisiones, xuntu col Gobiernu español. Ente les sos funciones atópense:

En relación coles comunidaes autónomes:

· Siguimientu de la participación autonómica nos asuntos europeos dientro de les conferencies sectoriales

· Siguimientu informativu de los procedimientos d’infracción abiertos pola Comisión Europea, y de los asuntos plantegaos ante’l Tribunal de Xusticia qu’afecten a les competencies o intereses de les comunidaes autónomes.

· Siguimientu de los trabayos del Comité de les Rexones.

En relación col Ministeriu d’Alministraciones Públiques:

· Información sobre les iniciatives normatives comuñales que puedan afectar a les competencies de les comunidaes autónomes.

· Información sobre l’actividá derivada del procesu de descentralización n’otros Estaos miembros de la Unión Europea.

El conseyeru de Presidencia señaló que’l próximu nomamientu de Rodríguez Cañes “supon un pasu más na nuesa vocación por intensificar la nuesa presencia y posición nes instituciones de la Unión Europea”. Amás, la presencia de la ex conseyera en Bruxeles “ye una bona noticia p’Asturies, ensin escluyir el llabor que va exercer pal conxuntu de comunidaes autónomes, porque d’esta miente ganamos una nueva canal de interlocución na Unión Europea”. Martínez recordó que la relación cola REPER empecipiar al empezar esta llexislatura cuando en 2012 el presidente del Principáu, Javier Fernández, formalizó un protocolu xeneral de collaboración pol qu’Asturies recuperaba la representación ante la UE.

Cataluña, Valencia, Andalucía y Galicia fueren hasta agora les úniques comunidaes autónomes con representación na citada Conseyería. Los nomamientos de conseyeros tienen una vixencia temporal llindada a tres año, anque pueden ser oxetu de prórroga, por períodos añales, previa conformidá de la Conferencia p’Asuntos Rellacionaos coles Comunidaes Europees.

Escontra una decidida política industrial

Per otra parte, el conseyeru defendió como voceru del Grupu Socialista nel Comité de Rexones, na xunta de la Comisión de Política Económica y Social, la necesidá d’encetar una política industrial pa garantizar el futuru d’esti sector na UE: “La nuesa industria precisa d’una política industrial. Precisa de planificación y d’impulsu decidíu. Precisa impulsar nuevos sectores venceyaos al desenvolvimientu tecnolóxicu, pero tenemos d’alvertir que nun hai futuru pa la industria, pa la industria europeo si nun cunta cola industria manufacturera, como por casu tán faciendo nos Estaos Xuníos”.

El conseyeru sorrayó na so intervención que la industria representa 34 millones d’empleos na UE y que namá nel añu 2013 perdiéronse tres millones de puestos de trabayu y amenorgóse el so pesu nel PIB de la Unión Europea por cuenta de la competencia de terceros países, l’amenorgamientu de la demanda interna y los elevaos precios de la enerxía pal sector industrial.

Martínez destacó la importancia del dictame, tantu pal Comité de les Rexones como p’Asturies, sobre’l Paquete industrial” adoptáu pola Comisión Europea. Asturies tamién se xuntó al grupu de trabayu de Rexones de Vanguardia, lideráu por Flandes, na que se defende a la industria tradicional y manufacturera como base de crecedera y empléu na UE.

Coles mesmes, resaltó que la Comunicación de la Comisión promueve una Europa más favorable pa les empreses y l’innovación por aciu acciones pa simplificar el marcu lexislativu y ameyorar la eficiencia de l’alministración pública a escala rexonal, nacional y de la UE. Ente eses acciones destaquen la internacionalización; reforzar la integración de la competitividá industrial en toles árees polítiques; aprovechar al máximu’l potencial del mercáu interior; tomar midíes a nivel internacional pa garantizar un accesu a la enerxía y a les materies primes a precios algamadizos; esplegar y aplicar preseos europeos de financiamientu; restablecer el creitu a la economía real; y facilitar la integración de les Pequeñes y Medianes empreses (PYME).

Y ye que, según Martínez, “la modernización de sectores tradicionales y l’emburrie de los emerxentes ye la meyor fórmula de cambéu del aparatu industrial, frente a la busca d’un sustitutu milagrosu capaz d’alzase en tractor d’una nueva economía. Más que sectores competitivos hai empreses competitives”.

Alcuentru sobre Demografía

El conseyeru tamién aportunó ante la Comisión de Política Económica y Social sobre la importancia d’impulsar una respuesta conxunta a la perda de población, unu de los principales retos a los que s’enfrenten España y Europa, daqué que, al so xuiciu, nun se ta produciendo: “Enagora nun esiste una acción política decidida a nivel européu una y bones les consecuencies reales d’esti cambéu nun se van sentir hasta dientro de cinco o diez año cuando la xeneración del baby-boom xubílese. Por ello, ye importante trabayar agora pa preparar el terrén a partir de 2020, qu’amás coincide con un nuevu periodu financieru”.

Martínez recordó que seis región españoles -Galicia, Castiella y Llión, Castiella La Mancha, Estremadura, Aragón y el Principáu- yá suscribieron un Pactu Demográficu y establecieron una fueya de ruta pa trabayar a distintes escales rexonal, nacional y europea. Como primer pasu, les comunidaes citaes incluyeron nes sos Estratexes Rexonales d’Especialización Intelixente los desafíos demográficos como exa de futuros programes operativos rexonales, 2014-2020, y llograron que’l desequilibriu demográficu interregional incluyir nel Alcuerdu d’Asociación del reinu d’España na Comisión Europea.

Martínez convidó a los miembros de la comisión ECOS a que manifiesten el so interés nel alcuentru que va entamar Asturies el 16 d’avientu pa encetar esti problema y encamentó a la presidencia d’esti organismu a que “cavilgue sobre la posibilidá d’entamar un alderique d’altu nivel col nuevu Parlamentu y la nueva Comisión p’analizar esta problemática”.

Advertisement

LO MÁS VISTO !!